A continuació s'explica una seqüencia utilitzada amb un alumne per assolir diversos objectius. Per una banda, associar objecte real amb imatge impresa (fotografia/pictograma). Per un altra banda, que l'alumne siga capaç de realitzar eleccions davant de diverses opcions presentades.
Concretament, aquesta seqüència s'ha realitzat durant el moment de berenar, cercant la motivació i interés de l'alumne.
1.- Identificació i elecció de dos aliments presentats.
L'alumne elegeix quin aliment vol menjar de dos opcions presentades.
Per assegurar-se que no sempre elegeix l'objecte d'un costat (esquerra o dreta), cal anar intercanviant els aliments de posició.
Inclús es pot presentar un objecte distractor (per exemle, un clauer) per assegurant així, que l'alumne està interessat en agafar un aliment.
2.- Presentació objecte-fotografia/pictograma
Es col·loca la imatge al costat de l'objecte que representa i cada vegada que l'alumne elegixca un aliment, se li mostra la imatge i l'objecte elegit i s'acompanya de la verbalització del nom ("magdalena", "suc"...).
3.- Sols es presenta la fotografia/pictograma
Es recomanable per facilitar el procés i anar augmentar la dificultat progresivament, comenzar amb fotografies de l'objecte i una volta estiga adquirid el mecanisme, canviar a pictograma, ja que sempre tindrà més dificultat l'associació de la imatge abstracta (pictograma) que la imatge real (fotografia).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada