dimecres, 27 de març del 2019

MATEMÀTIQUES SENSORIALS

Els actuals estudis en el camp de la neurociència, ciència que estudia el funcionament del nostre sistema nerviós i tots els seus aspectes, i concretament la neuroeducació, parla sobre la necessitat de produir emocions durant el procés d'aprenentatge, així com la importància de realitzar aprenentatges multisensorials.

L'aprenentatge multisensorial consisteix a activar el màxim nombre de sentits durant l'aprenentatge. D'aquesta manera, l'alumne podrà adquirir la informació (input) per diverses vies sensorials: vista, tacte, olfacte... Facilitant la posterior recuperació d'aquesta (output), i posar en pràctica allò que ha aprés anteriorment.

Per aquest motiu, quan treballem matemàtiques cal activar el màxim de sentits possible. Per exemple, a través de la vista, associant a cada nombre un color determinat seguint els mateixos colors de les regletes Cuisenaire o regletes de Maria Antonia Canals.







A través del tacte, de la manipulació, tocant diversos objectes amb diferents textures... Afavorint així també la grafomotricitat.










A través de l'oïda, amb cançons o en el cas de les matemàtiques i per tal d'associar el nombre a la quantitat, donant colps amb el pandero segons el número que es vol representar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...