dimecres, 26 de desembre del 2018

LLEI 26/2018


Article 58. Inclusió social

2. S'ha de prestar especial atenció a les persones menors d'edat víctimes de violència de gènere o masclista, amb diversitat funcional o discapacitat, en situació de vulnerabilitat o risc d'exclusió o que, per qualsevol circumstància, puguen ser objecte de tracte discriminatori.

4. Es desenvoluparan, per la conselleria competent en matèria d'ocupació i formació professional, programes i recursos de formació i inclusió laboral, com també instruments i ajudes perquè adolescents en edat laboral que patisquen algun problema de salut greu puguen adquirir una formació laboral i accedir al mercat de treball ordinari o protegit.


Article 59. Xiquets, xiquetes i adolescents amb diversitat funcional o discapacitat

1. La Generalitat, a través de l'actuació coordinada de les conselleries competents en matèria d'educació, salut i inclusió social, ha de promoure el major grau possible d'autonomia personal i de desenvolupament de les capacitats de cada xiquet, xiqueta o adolescent amb discapacitat.

2. Les entitats públiques han de dur a terme les actuacions necessàries per a possibilitar la inclusió familiar, escolar, social i laboral dels xiquets, les xiquetes i els adolescents amb diversitat funcional o discapacitat. En particular, s'han d'adoptar totes les mesures perquè puguen viure en un entorn familiar que els proporcione l'atenció integral que necessiten.

La seua protecció i l'assistència han d'incloure els ajustos raonables i els suports necessaris per a potenciar el màxim desenvolupament acadèmic, personal i social, com també la defensa i la promoció dels seus drets i l'impuls de polítiques que afavorisquen la disponibilitat del temps necessari per a atendre`ls en el context familiar.

4. Els poders públics han de vetlar per garantir que els xiquets, les xiquetes o els adolescents amb diversitat funcional o discapacitat puguen exercir el dret a la participació, a la lliure expressió de la seua voluntat, i han d'oferir els recursos necessaris per a fer-ho efectiu.

Article 69. Contribució dels centres educatius al dret al desenvolupament mitjançant l'oci i de l'esport

3. Durant les etapes d'educació obligatòria s'ha de procurar que la major part de les activitats d'aprenentatge programades es puguen realitzar dins de la jornada lectiva, de manera que les que s'hagen de realitzar fora d'aquesta no menyscaben el dret de l'alumnat a l'oci, a l'esport i a la participació en la vida social i familiar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...